מאמרים
 

מאמרים המכילים מידע חשוב וטיפים בנושא בריכות נוי, תחזוקת בריכות נוי, תאורה, צמחי מים ועוד.


054-8075040

המשאבה - לב המערכת
"משאבה היא האביזר אשר רוב האנשים מוצאים את עצמם עומדים מול מדף עם מגוון מוצרים אשר כביכול נראים זהים אבל למעשה שונים כל כך מאחד לשני. זהו גם המוצר שבו המוכר לרוב יבצע את ההחלטה עבורכם מתוך הנחה כי "הוא יודע מה טוב בשבילי", האמנם?"
רכישת ציוד לבריכת הנוי
במאמר זה ננסה לתת לכם מס` עובדות חשובות בכל הקשור לציוד הדרוש לבניית בריכת נוי. נערוך השוואה בין ציוד "זול" לציוד יקר יותר.
לצערנו קיימים בארץ מס` לא מבוטל של בעלי עסקים אשר מציעים למכירה ציוד האמור להיות מיועד לבניית בריכות נוי אולם מסתבר כי ציוד זה הינו מאיכות ירודה וחלקו אינו מתאים כלל לשימוש מחוץ לבית או לתנאי העבודה הקשים בשמש הישראלית.
אמוניה ומחזור החנקן
מהיכן מגיעה האמוניה?
דגי הבריכה משחררים באופן קבוע אמוניה למים דרך הזימים שלהם, דרך השתן ודרך הצואה שלהם. כמו כן עודפי מזון אשר לא נאכל ע"י הדגים ושקע לקרקעית, חומרי רקב צמחים מתפרקים ומשחררים אמוניה למים.
הזנת הדגים
שמירה על דגים בריאים ויפים בבריכה הנה משימה קלה ופשוטה כל עוד שמים לב לתזונה נכונה ולאיכות המים. הוספת כמות רבה מידי של דגים או האכלת יתר יגרמו לתחלואת הדגים.
התאוששות הדגים מפגיעות פיזיות
במהלך ניקוי ותחזוקת הבריכה ייתכן כי נפגע בטעות בדגים, נגרום לאיבוד קשקשים, קריעת סנפיר או חתך, ייתכן גם כי הדג ישתפשף בטעות בסלעי או אבן חדה ותיגרם לו פציעה בעקבות כך.
בריאות דגי הנוי
בריאות הדגים מושפעת באופן ישיר מאיכות המים בהם הם גדלים כמו גם מאיכות המזון הניתן להם. יש לשמור על ערכי חומציות המים בערכים של 6.8-8 ולנטר את איכות המים ע"י בדיקות שבועיות של אמוניה וניטריט, ערכים אלו חייבים לעמוד תמיד על ה-0, כל מדידה הגבוהה מכך מעידה על האכלת יתר או כמות גדולה מידי של דגים בבריכה.